Cabler Tuki

Kuinka voimme auttaa? Alla vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin eli UKK.

Käyttäjätunnukset ja palveluun kirjautuminen

Jos yritykselläsi on jo Cabler-palvelu käytössä, saat tunnukset palveluun yrityksen pääkäyttäjältä. Jos yritykselläsi ei ole vielä Cabler -tiliä, pyydämme ottamaan yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu(at)cabler.fi niin voimme avata yrityksellesi Cabler tilin.

Jos yritykselläsi on jo Cabler-palvelu käytössä, saat tunnukset palveluun yrityksen pääkäyttäjältä. Jos yritykselläsi ei ole vielä Cabler -tiliä, pyydämme ottamaan yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu(at)cabler.fi niin voimme avata yrityksellesi Cabler tilin.

Kun pääkäyttäjä on luonut sinulle käyttäjätunnukset, ne lähetetään sähköpostiisi ja ne ovat heti voimassa. Tämän jälkeen, suosittelemme vahvasti kirjautumaan Cablerin websovellukseen ja vaihtamaan salasanan!

Cabler websovellukseen pääsee kirjautumaan verkkosivujen cabler.fi ja painamalla yläreunasta 'Kirjaudu sisään' tai kirjoittamalla osoiteriville https://cabler.kiho.fi/

Cabler mobiilisovellus on ladattavissa sekä Androidille että Applen puhelimille. Linkit lataamiseen löytyy tämän sivun alalaidasta sekä sähköpostista jossa sait käyttäjätunnuksesi.

Jos sinulla on pääkäyttäjätunnukset, voit avata uusia käyttäjätunnuksia rajattomasti Cableriin. Kirjaudu sisään websovellukseen, jonka jälkeen paina asetukset - käyttäjät - uusi käyttäjä. Lopuksi paina tallenna, niin uusi käyttäjä saa sähköpostiinsa käyttäjätunnukset.

Mikäli sinulla on käyttäjätunnukset, pyydä yrityksenne pääkäyttäjää avaamaan uudet tunnukset tai päivittämään tunnuksesi pääkäyttäjäksi.

Pääkäyttäjällä on kaikki oikeudet aina oletuksena. Vastaavasti käyttäjälle ei oletuksena ole oikeuksia millekään projektille tai työmaalle.

Käyttäjälle annetaan oikeudet joko projektin takaa (Projektit - Muokkaa projektia - jaettu käyttäjille) tai käyttäjän takaa (asetukset - käyttäjät - nimi - jaetut projektit)

Käyttäjä voi: päivittää kelakorttia (kommentit, kaapelinkäyttö ja vaihtaa kelan työmaata) ja kelan sijaintia.
Käyttäjä ei voi lisätä tai poistaa: keloja, käyttäjiä, projekteja, työmaita tai kaapeleita. Käyttäjä ei myöskään voi ladata exceleitä, raportteja tai nähdä kelahyvitykseen liittyviä tietoja.

Salasanan vaihtaminen itselle:
1) Kirjaudu sisään Cabler-websovellukseen
2) Paina vasemmasta laidasta 'omaa nimeäsi' Cabler-logon alta
3) Syötä uusi salasana ja paina 'vaihda'

Salasanan vaihtaminen toiselle käyttäjälle:
1) Kirjaudu sisään Cabler-websovellukseen
2) Paina Asetukset - käyttäjät ja valitse käyttäjä jonka salasanan haluat vaihtaa
3) Syötä uusi salasana ja paina 'vaihda'

Huom. vain pääkäyttäjät voivat vaihtaa toisten käyttäjätunnusten salasanoja.

Voit pyytää uutta salasanaa websovelluksen kirjautumissivulta 'unohtuiko salasana?' ja antamalla käyttäjätunnuksesi. Saat uuden väliaikaisen salasanan sähköpostiisi.

Toinen vaihtoehto on, että pyydät yrityksesi pääkäyttäjää vaihtamaan salasanasi puolestasi (Polku: asetukset - käyttäjät - nimi - vaihda salasana).

Cabler generoi käyttäjälle käyttäjätunnuksen nimen pohjalta, esim. Matti Meikäläinen --> matme22.

Voit kirjautua Cabler -palveluun käyttämällä joko lyhennettä (matme22) tai sähköpostiosoitetta (matti.meikalainen@esimerkki.fi), joka on liitetty tunnukseesi.

Huomaa, jos syystä tai toisesta, samalla sähköpostiosoitteella on avattu kaksi eri käyttäjätunnusta, on kirjautuessa käytettävä nimeen perustuvaa lyhennettä.

Kirjaudu Cablerin websovellukseen, siirry Asetukset - Käyttäjät ja klikkaa käyttäjän nimeä, jonka haluat poistaa. Seuraavaksi paina henkilökortin vasemmassa alalaidassa olevaa 'poista' nappia ja sen jälkeen vahvista, että haluat poistaa käyttäjän.

Käyttäjätunnukset poistuvat välittömästi eikä niitä voi palauttaa. Mikäli poistat vahingossa väärän käyttäjätunnuksen, voit avata hänelle uudet tunnukset Asetukset - Käyttäjät - Uusi käyttäjä.

Huom! Vain pääkäyttäjä -tason tunnuksilla voi poistaa käyttäjätunnuksia. Jos sinulla on käyttäjä -tason tunnukset, pyydä yrityksenne pääkäyttäjää poistamaan tarpeettomaksi jäänyt käyttäjä.

On kaikkien etu, että käyttäjäluettelo pysyy ajan tasalla eikä vanhoja käyttäjiä (esim. kesätyöntekijöiden tunnuksia) turhaan ole listoilla.

Cabler UKK

Odottaa noutoa / kuljetusta - Keloille on tilattu nouto
Kuljetuksessa - Kuljetusliike on noutanut kelat tehtaalta
Toimitettu - Kelat on toimitettu määränpäähän
Vastaanotettu - Kelat on vastaanotettu käyttäjän toimesta tai toimituksesta on kulunut 14 vuorokautta
Vajaa - Kelalta on vähennetty kaapelia, kaapelimäärä ei vastaa alkuperäistä määrää
Vähissä - Kelalla on alle 150 m kaapelia jäljellä
Tyhjä - Kelalla on 0 m kaapelia jäljellä
Palautuspisteellä - Kelan vastaanottotarkistus on suoritettu kelapalautuspisteellä

Jokainen Reka Kaapelin kela on merkitty seuraavasti
- Kelatyyppi esim. K26 spraymaalilla
- Kelanumero, metallilevy, esim. 123456

--> Kelanumero tilauksilla, lähetteillä ja Cablerissa on muotoa 26K123456

--> Jokaisen kelan laipassa on kelaetiketti, josta löytyy kelanumero ja sitä vastaava QR-koodi

Avaa skanneri ja QR-koodin lukemisen sijaan paina 'syötä kelanumero' ja kirjoita kelanumero, niin kuin se on Cablerissa.

Esim. Reka Kaapelin kelat: kelatyyppi + numero = esim. 26K123456

Kelakortti aukeaa ja voit päivittää kelan tiedot ja sijainnin.

Huom: Cabler kelapalautus koskee tällä hetkellä ainoastaan Reka Kaapelin keloja. Jos olet lisännyt Cableriin muita keloja, voit arkistoida ne.

1) Täytä Reka Kaapelin kelapalautuslomake ja merkitse ruutuun Cabler kyllä (jos käytät Cableria ja kelat ovat Cablerissa)
2) Palauta kelat Reka Kaapelin kelapalautuspisteelle
3) Kun kelojen status vaihtuu 'palautuspisteellä' on palautuspiste tehnyt kelan kuntoarvioin
4) Tämän jälkeen Reka Kaapeli hyväksyy kelapalautuksen ja maksaa hyvitykset
5) Kelapalautus tallentuu kelapalautukset -välilehdelle kela kohtaisesti
6) Hyvityslaskulla lukee Cablerviite esim. 10036, kirjoittamalla sen kelapalautukset -välilehden hakukenttään, näet kaikki kelat mitä kyseinen hyvityslasku koskee

Kun teet ensimmäistä kertaa Cabler kelapalautusta, suosittelemme olemaan ennakkoon yhteydessä Cabler asiakaspalveluun.

Yhdellä kelahyvityslaskulla voi olla vain yhden asiakasviitteen keloja. Eli jos teet Cabler kelapalautuksen, jossa on 10 kelaa viitteellä XY ja 10 kelaa viitteellä JK saat kaksi erillistä hyvityslaskua.

Asiakasviite tallentuu myös jokaiselle kelalle kelapalautukset -välilehdelle.

MITEN HYÖDYNTÄÄ ASIAKASVIITETTÄ
- Voit lisätä asiakasviitteen hyvityslaskun tarkastajan mukaan esim. Matti Meikäläinen
- Voit lisätä asiakasviitteen projekti-, kohde- tai tilaajan mukaan, esim. 00350 tai Kirjurinluoto2023
- Voit lisätä asiakasviitteen toimipaikan tai rahtikirjan mukaan, esim. Ähtäri tai 18.1.2023 tai Transproduct syyskuu

MITEN LISÄÄN ASIAKASVIITTEEN KELALLE?

1) Avaa kelakortti, paina muokkaa ja anna kelalle asiakasviite

tai

2) Valitse useampi kela kelaluettelosta, paina valikosta 'vaihda asiakasviite', kirjoita asiakasviite ja tallenna. (Vain Cabler Premium)

Ennen kelapalautusta:
- Tiedät palautettavien tyhjien kelojen määrän ja sijainnin
- Voit lisätä keloille viitteen massana tai kelakohtaisesti esim. laskuntarkastajan tai kohdenumeron
- Voit kohdistaa kelapalautuksen tietylle Projekti- tai työmaakoodille

Palautuksen aikana:
- Jokainen kela tunnistetaan Cabler mobiilisovelluksella palautuspisteellä
- Kun kuntoarvio on tehty Cablerissa, kelan status muuttuu "palautuspisteellä"
- Kelat näkyvät kartalla palautuspisteellä, kunnes kierrätyspäätös on kuitattu Reka kaapelilla
- Jos kelan kunto on 'ei korjauskelpoinen' kuva kelasta tallennetaan Cableriin

Palautuksen jälkeen:
- Kaikki Cabler kelapalautukset tallentuvat kelapalautukset -välilehdelle kelakohtaisesti
- Näet jokaisen kelan kiertoajat, romukelojen kuvat ja projektikohtaiset palautukset
- Tarkempaa analyysia varten voit siirtää datan exceliin

Cabler Premium ominaisuuksista:

Voit lisätä Cableriin kelan+kaapelin valmistajasta riippumatta;

Web-sovelluksessa: Kelaluettelo --> 'Uusi kela' -nappi

Mobiilisovelluksessa: Avaa skanneri --> paina (+) ja lisää uusi kela

Voit arkistoida keloja web-sovelluksessa:

a) Avaa kelakortti ja paina 'Arkistoi'
b) Avaa kelaluettelo, valitse yksi tai useampi kela monivalintatyökalulla. ja paina valikosta 'Arkistoi'

Kelat, jotka ovat arkistossa, voidaan palauttaa aktiiviseksi kelaluetteloon:

Avaa kelaluettelo ja paina Arkisto
a) Avaa kelakortti ja paina 'Palauta'
b) Avaa kelaluettelo, valitse yksi tai useampi kela monivalintatyökalulla ja paina valikosta 'Palauta'

Kelat, jotka ovat arkistossa, voidaan myös poistaa pysyvästi:

Avaa kelaluettelo ja paina 'Arkisto'
a) Avaa kelakortti ja paina 'Poista'
b) Avaa kelaluettelo, valitse yksi tai useampi kela monivalintatyökalulla ja paina valikosta 'Poista'

Kelanumero voi olla mikä vain yksilöllinen tunniste, yhdistelmä kirjaimia ja/tai numeroita, mikä kelassa on.

Cabler lukee sekä QR- että Viivakoodeja.

Kun olet kelan vieressä, avaa Cabler mobiilisovellus, paina skanneri auki ja paina (+) -nappia. Skannaa kelassa oleva QR- tai viivakoodi, josta muodostuu kelakortille kelanumero. Tämän jälkeen, lisää kaapelityyppi ja metrimäärä ja halutessasi lisätietoja. Lopuksi paina 'Tallenna'.

Helppoa!

Jos kela on siinä kunnossa, että arvioit, että siitä ei saa hyvitystä:

Kun kela on tyhjä arkistoi kela ja halutessasi poista kela. Voit lisätä kommentiksi syyn miksi kela on arkistoitu.

Muista kierrättää itse fyysinen kela oikeaoppisesti puu- ja metallikeräykseen tai vaikka pihapöydäksi mökille.

1) Mene asetukset - yritykset - uusi yritys
2) Täytä tiedot ja paina tallenna
3) Avaa ko. yrityskortti ja syötä 'yrityksen linkitys -> lisää kenen tahansa pääkäyttäjän sähköposti yrityksesta, jonka haluat linkittää yritykseesi -> ja paina lähetä pyyntö
4) Ko. pääkäyttäjä saa sähköpostin, josta hän pääsee hyväksymään pyyntösi

Voit jakaa minkä tahansa projektin toiselle yritykselle Cablerissa, kun linkityspyyntö on hyväksytty.

1) Mene projektit -välilehdelle
2) Paina halutun projektin kohdalta 'muokkaa projektia'
3) Mene kohtaan 'jaettu yrityksille' ja valitse pudotus valikosta yritys jolle haluat jakaa projektin ja paina lisää
4) voit koska tahansa lisätä jaon pudotusvalikosta

Valmista tuli!

Huomaa, että Projekti -välilehdelle kunkin projektin yhteydessä lukee 'Jaettu yritykseltä X' tai vastaavasti 'Jaettu yritykselle Y"

PROJEKTIN JAKAMISEN PÄÄTTÄMINEN
1) Mene projektit -välilehdelle
2) Paina halutun projektin kohdalta 'muokkaa projektia'
3) Otsikon alla 'Jaettu yrityksille' on listattu kaikki yritykset, jolle projekti on jaettu
4) Paina halutun yrityksen kohdalta X -nappia niin jako poistuu

YRITYSLINKITYKSEN PURKAMINEN
1) Mene asetukset - yritykset
2) paina luettelosta yrityksen nimeä, jonka haluat poistaa
3) Yrityskortilta paina otsikon 'Yrityksen linkitys' alta 'Peruuta' -nappia

Jäikö jokin askarruttamaan?

Jos kysymykseen ei löytynyt vastaus tältä sivulta:

Ota yhteyttä